Żywotność układu wydechowego w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • waldi
    Drive
    • 2005
    • 40

    Żywotność układu wydechowego w TDI

    Ja również jak xekon i MisiekWAW szyby odtłuszczam płynem do mycia naczyń. Właśnie tak zrobiłem jakieś 3 tygodnie temu - Ludwik + gorąca woda i wszystko zeszło jak ta lala. Na koniec spryskałem szybę "Magiczną Wycieraczką". Woda teraz barzdzo słabo sie trzymie szyby i pod wpływem pędu spływa z szyby. Zreszta temat preparatów do zabezpieczania/czyszczenia szyb był juz omawiany.
  • Emil
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1092

    #2
    Żywotność układu wydechowego w TDI

    Jak w temacie. Mój tłumik pomimo przejścia 245 tys ma się dobrze. Żywotność tłumików w dieslach jest podobnież znacznie dłuższa niż w benzynowych.
    Co do katalizatora - czy ktoś z Was wycinał go ze względu na przebieg auta?. W przypadku mojej Octavii taki zabieg wydawałby się się racjonalny - Masters kiedyś mi to sugerował, natomiast P. Bogumił skutecznie odradzał..
    BMW E46 320d by MT 184PS@406Nm
    CR-V 2,2 i-ctdi
    Perfectservice by Dobrygrześwawa

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Ja bym wycial i sie nie zastanawial.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • Radkow
        Rider
        • 2004
        • 299

        #4
        Zamieszczone przez MiKruS
        Ja bym wycial i sie nie zastanawial.
        Ale wyciac kata i wstawic rurke w to miejsce, czy wyjac kata, rozciac, wytluc wszystko ze srodka i wstawic rurke w srodek??

        Tez mnie meczy ten temat i sie zastanawiam.
        Pozdrawiam
        Radek

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Mozna wstawic rurke w srodek, zeby nie bylo na badaniu technicznym, ze kata nie ma...
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Ziomal
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 5841
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            A na badaniach kontrolnych nie ścigną ,że nia ma kata?
            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

            Jest O1 1.6 BFQ

            Komentarz

            • sebo
              Ambiente
              • 2004
              • 201

              #7
              a jak sie wywali z kata to wszystko co w nim jest to trzeba wstawić rurkę?? czy moze pozostać pusty baniak :>??
              152 KM/342,8 Nm
              ARL, FMIC, dostroił
              Masters Tuning

              Komentarz

              • pantol
                Elegance
                • 2004
                • 754

                #8
                http://www.tdi-tuning.pl/

                Rozmawaiłem z mechanikiem z ASO i mówił mi, że jeszcze nigdy nie wymieniali tłumików w Octavii TDI :shock: Należy więc traktować je jako dożywotnie :szeroki_usmiech
                Jarek "Vinci"

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  O trwalosci tlumikow rozmawialem ostatnio z mechanikiem w ASO przy okazji jak auto bylo na podnosniku bo tradycyjnie na spawach sa slady rdzy - jak to okreslil: tlumik przezyje auto. Sadze ze nawet 10 lat mu nie zaszkodzi, co innego katalizator
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    To zależy dziś słyszałem jak najeżdzała za mną taxi Occta SDI pracowała gorzej od stara :?
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • pantol
                      Elegance
                      • 2004
                      • 754

                      #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      To zależy dziś słyszałem jak najeżdzała za mną taxi Occta SDI pracowała gorzej od stara :?
                      To potwierdza naszą teorię - a gość poprostu urwał tłumik :wink:
                      Jarek "Vinci"

                      Komentarz

                      • Piotrus
                        Rider
                        • 2004
                        • 524

                        #12
                        Zamieszczone przez sebo
                        a jak sie wywali z kata to wszystko co w nim jest to trzeba wstawić rurkę?? czy moze pozostać pusty baniak :>??
                        Jak zostawisz pusty to może to pogorszyć przepływ spalin.
                        IMO jeśli katalizator nie jest zapchany to nie ma sensu go wywalać.
                        Jak już jednak wycinamy to najlepiej zostawić obudowę i w środku wybić wkład i wspawać rurkę.
                        Tak przy okazji to nie wiem czy wiecie ale katalizator z AGR rózni się wielkością od AHF/ASV :wink:
                        Piotruś
                        AGR(RIP) + ALH

                        Komentarz

                        • Luca
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          Ja katalizator wyciąłem już daaaawno temu, na badaniu technicznym przeszło bez problemów, a wjechałem na pierwsza lepsza stację dignostyczną, mój ukałd wydechowy ma 224 kkm i jeszcze wygląda ok. A z tego co mówili mi spece od tłumików, dłuugo powinien jeszcze banglać
                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                          Pionek znów gra.......

                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                          www.dynosoft.pl

                          Komentarz

                          • henio
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 631

                            #14
                            No u mnie też widać że jest orginalny wydech , jest kilka małych strubków na tylnym ale to tylko nalot.Rura łącząca ostatni tłumik widać że ma trochę rdzę , ale to też w większości nalot .Niby mam nalatane 185.000 ale tak naprawdę to kto to wie :roll:

                            Komentarz

                            Pracuję...